szombat, május 25, 2013

Marissa Myer: Cinder

Könyvtárból hoztam ki ezt a könyvet. Régen a piros cipő tetszett meg, meg valószínűleg jókat írtak róla könyves blogokon, de már annyira nem emlékeztem, hogy miért is akartam ezt a könyvet kiolvasni. Nagy nehezen belekezdtem, mert közeledett a visszaviteli határidő, utána viszont nem tudtam letenni. 

A történet egy trilógia első része, mint ahogy utána néztem miután kiolvastam. Fura is lett volna kicsit ha ott van vége ahol. 

A történet egy Hamupipőke feldolgozás :) Sok területen meg volt másítva a történet, dehát gondolom ez is volt a lényeg, csak az alap Hamupipőke vonal maradt meg. Valamikor a jövőben játszódik a történet. Ahol Cinder nem más mint egy kiborg. Pekingben járunk. Járvány pusztítja az embereket, amire ellenszer nincs. 
Cinder a mostohájával él, és két mostohatestvérével. Eddig a hasonlóság :) Mert itt az egyik mostohatestvér szereti, csak a másik nem. Cinder foglálkozását tekintve szerel. Mindent megszerel, minden technikai kütyüt képes megjavítani, robotokat, telefonszerűségeket, járműveket. Kicsit futurisztikus hamupipőke :)

Itt is van herceg, aki bált tart. A szálak azonban bonyolultabbak. Titkokat rejt a világ. Nem csak földi emberek hanem Holdról jött emberek is szerepelnek a könyvben. Akik jók, rosszak ki tudja. Lázadnak. Cinder pedig valamiért más mint a többiek. Kiborgságában is, és múltjában is. 

Sajnos soká lesz még folytatása, a második részt még nem is láttam magyarul megjelenni. De mindenképpen elolvasom majd.

Nincsenek megjegyzések: